středa 5. dubna 2017

Lampičky nad postelí

Jelikož jsme naše bydlení budovali svépomocí a ve volných chvílích po práci a o víkendech, měli jsme dost času vše důkladně promyslet. Nebylo tomu jinak když jsme navrhovali naši ložnici.

Co se osvětlení týká chtěla jsem jen čtecí lampičky u postele, ale tatínek elektrikář mě přesvědčil, že jsme vytáhli kabel i na stropní osvětlení s tím, že pokud budou lampičky u hlavy stačit, zaslepí se.

Aktuální stav v naší ložnici je tedy provizorně ze stropu visící kabel se žárovkou :-)

Moje představa o čtecích lampičkách byla od počátku jasná. Chci je mít na zdi! Stojací lampičky na nočním stolku se mi sice líbí, ale nepřijdou mi moc praktické.

Jejich umístění jsme promysleli důkladně. Vyskládali jsme si palety do výšky postele a zkusili jsme kam až dosáhneme nataženou paží. Při návrhu jsem si uvědomila, že umístění lampiček na střed postelí není vhodné z hlediska toho že když se člověk posadí a opře o pelest mohla by vadit. A stejně tak jsem nechtěla lampičky na vnějším okraji postele kdyby se náhodou stalo že jeden usne, tak aby ji mohl zhasnout ten druhý. Musím se tedy pochválit :-) Nemá to chybu! :-D

Co se týká výběru samotné lampičky, to bylo horší :-) Měla jsem jasno.

Vintage vzhled a vlastní keramické stínítko. Zkoušela jsem zda nevyberu z nabídky svítidel nabízených bez stínítek, ale nevybrala. Bohužel jsem byla i limitována tím že jsem potřebovala aby byl součástí světla vypínač a chtěla jsem aby bylo polohovatelné stínítko. Samozřejmě jsem měla i finanční limit.

Našla jsem krásná světla, ale cena 4000Kč byla vysoce nad únosný limit :-)


Po delší době vybírání... nabídka je rozsáhlá, ale když máte jasnou představu... jsem natrefila na lampičky za cca 400Kč kus s nehezkým skleněným stínidlem, ale ideálním "tělem".


Ve stejné cenové relaci bylo i takovéhle svítidlo, ale bez integrovaného vypínače, který by mi taťka musel dodělat. Zvažovala jsem tahový na řetízek.


Takže rozhodnutí padlo na svítidlo první a začala jsem vyrábět prototyp stínítka. Bylo potřeba vychytat velikost otvoru pro šroubení žárovky s ohledem na smršťování keramiky při výpalu.

Zkouška proběhla na výbornou, byla jsem spokojená :-)


Jako zdroj světla jsem vybrala čirou žárovku, která při pohledu vleže z postele nijak nekazí pohled na vyřezávané stínítko.

První stínítko už slouží dlouho. Moji lampičku zdobí anděl, kterého pro mě vyrobila milá kamarádka Linda Z.


A když se povedlo, vyrobila jsem i druhá stínítka ze světlé hlíny s bílou glazurou.


Ty bílá chci teď namontovat, ale mám ještě pár věcí, které v ložnici potřebuji dotáhnout a tak čekám až bude vše tip ťop ;-)

3 komentáře:

  1. Tak to je pecka, líbí se mi ta bílá stínítka. Jste šikovná.
    Hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky ;-) Já mám často problém s tím, že mám jasnou představu co chci, ale problém je to sehnat, takže si musím umět pomoct sama ;-)

      Vymazat
  2. Tak to byla super náhoda ta lampa za 400, co posloužila jako nosič pro stínítko.. Já pátrala vloni kvůli světlům do pokojíku a málem mi šiblo. Strávila jsem nad tím spoustu času a takovou parádu jsem nenašla. Snad se mi podaří, až to budu řešit do ložnice.

    Celkově to spolu moc hezky ladí ;-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za návštěvu, moc mě těší jestli se vám tu líbilo. Vážím si každého vašeho komentáře :-)