čtvrtek 26. ledna 2017

Dětský pokoj

Vy kdo máte dům to možná znáte. Někdy jsou v domě místnosti, které moc nevyužíváte, nebo na své využití zatím čekají a tak se z nich stává postupem času skladiště :-/
Jsou to většinou nevyužívané pracovny nebo třeba hostinské pokoje kde je rozložené žehlící prkno, nebo sušák na prádlo... Znáte to?

I u nás máme takovou místnost :-) Byla plánovaná jako budoucí dětský pokoj s tím že nyní to je využívaná jako hostinský pokoj pro návštěvy. Postupem času se ale z pokoje stala i moje pracovna, resp. sklad materiálu a výrobků. Takže když přijede návštěva, pokoj musím uklidit, protože za běžného stavu se přes rozložené věci není kam hnout :-D Takže už teď je mi jasné, že až dětský pokoj začne sloužit ke svému účelu, budu potřebovat vybudovat pracovnu! :-) Už mám i vymyšlené že to bude nově postavená místnost nad nynější nedodělanou kanceláří mého muže. 

A jelikož s novým rokem mám vždy velké plány co v tom daném roce udělám, letos jsem si dala předsevzetí, dát tento pokoj do stavu koukatelného.

Plánovaná přeměna by se dala shrnout do těchto třech stěžejních bodů:

1. nátěr stávajícího nábytku
Po dědečkovi a babičce jsem si nechala kredenc a dřevěný gauč, které se stylově liší a nátěr by je tedy měl sjednotit.

Barvu jsem vybrala ladící s podlahou, kde je lino a barvičky do dětského pokoje pak doplním dekoracemi nebo uvažuji o fototapetě na jednu stěnu pokoje.


Nábytek je již nastěhovaný, takže čekám na teplejší počasí abych ho mohla natřít (asi vevnitř) a to budu potřebovat větrat.

2. vybudování pracovního koutku
Než bude potřeba vybudovat pro školáka pracovní stůl, mám v plánu využít místo pro svůj pracovní koutek, kde bude stůl a nad ním zavěšené skříňky a police.

Horní skříňku jsem vám už ukazovala při restaurování. Jedná se o zbylou skříňku z kuchyně, která dostala nový vzhled :-)

3. zastínění střešního okna
Velké střešní okno které v dětském pokoji je zatím  bez stínění a tak i pro spící návštěvy je nepříjemné světlo pokud svítí měsíc.

Proto jsem se u Veluxu koukala co by bylo nejvhodnější s ohledem na to, že okno není úplně dobře dostupné. Vidím to opět na zcela zatemňující roletu se kterou již máme dobré zkušenosti v obývacím pokoji nad galerií, s tím že bych ráda s elektrickým pohonem na dálkové ovládání.


Přemýšlím zda vybrat z hezkých dětských motivů, nebo zvolit jednotnou barvu a myslet tak víc do budoucnosti.

Toto jsou ty hlavní body. To že na stěny přibudou obrázky a poličky na medvědy a pod. snad není třeba dodávat :-D

A taky bych ráda v rámci této přeměny pokoje ráda zrenovovala i dětskou jídelní židličku co chtěla moje mamka spálit a dětskou postýlku po mě. Ale čas ukáže, zda to bude letos aktuální ;-)

Takže se těšte na další díly reportáže o přeměně pokoje :-)

2 komentáře:

  1. Andrejko, vidím, že máš hromadu plánu. Moc ti přeji, ať všechno vyjde.
    Hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, díky :-) Plánů já mám vždycky hodně, jen ten čas chybí :-/ :-)

      Vymazat

Děkuji všem za návštěvu, moc mě těší jestli se vám tu líbilo. Vážím si každého vašeho komentáře :-)