pátek 7. října 2016

Švestková povidla

Loni nebyla švestka snad ani jedna, za to bylo hodně jablek.
Letos byla švestka obsypaná a jablek bude tak bedýnka, nebo dvě :-/


Ideální by bylo, kdyby byla úroda vyvážená a ne že jeden rok nevíme co s jablky a druhý rok, zase přemýšlíme jak naložit se švestkami :-/

Samozřejmostí je kynutý švestkový koláč.


Ten jsem dělala několikrát, naposledy dneska :-)

Zkusila jsem i nové recepty, třeba tvarohový dort se švestkami.


Jelikož bylo sucho, švestky hodně padaly a tak jsme sbírali padané a z nich jsem dělala povidla.

Povidla jsem dělala poprvé a tak jsem se rozhodla je dělat v troubě.


Vypeckovat švestky tak aby zaplnily nerezový pekáček byla fuška. Nepočítala jsem je, ale pecek byl vrchovatý jídelní talíř. Prsty jsem měla "pořezané" od hran pecek a i modré barvivem :-)

Švestky jsem nepřislazovala, jen do jedné várky jsem přidávala skořici a do další jsem zkusila přidat vanilku.


No a samozřejmě jsem si dala záležet a pár skleniček i dárkově ozdobila a čekají na příležitost kdy je někomu věnuji :-)

6 komentářů:

  1. U nás to bylo letos podobné - švestek mraky, jablka žádná. Taky jsme dělali povidla (jen nemám žádná tak krásně ozdobená jako ty). My jsme malinko přislazovali, protože jsme je dělali i z trhaných švestek a některé by bývaly ještě chvíli na stromě snesly. A přidávali jsme rum. Odpeckovávání je otrava, já měla štěstí, že většinu udělala maminka, zatímco já sbírala po zemí a manžel trhal ve větvích. A taky byla buchta, knedlíky a crumble. Chystala jsem je ještě na pečený čaj, ale to už jsem nezvládla - víkendy na chalupě jsou krátké a v týdnu moc nestíhám kvůli práci. Tak možná napřesrok - pokud se urodí ;-)
    Stáňa (http://werka13.blog.cz/)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně! Já taky plánovala ještě další zpracovávání, ale to bych musela být žena v domácnosti (což by se mi líbilo), ale při chození do práce moc času nezbývá :-( Víkendy jsou krátká a kolem domu práce moc. Ještě že už je po sezónně, letos to bylo nějak víc náročný :-) Zásoby na zimu máme, takže teď si budeme užívat toho že jsme v létě nelenili ;-)

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Přesně tak :-D Zásob je spousta, už se těším až budu péct buchty a koláče z povidel :-) Nebo máte někdo nějaké další typy co s povidlama?

      Vymazat
  3. Pěkně jsi úrodu švestek zpracovala i vyfotila! U nás je to s jablky stejné, loni jich byla nadúroda, že už jsme nevěděli co s nimi ... a letos, nejsou žádná ... Loni se nakonec vyhazovala shnilá a letos budeme za draho kupovat ... Pěkné podzimní dny, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju ;-) No co se dá dělat, tak uvidíme čím nás překvapí příroda příští rok :-)

      Vymazat

Děkuji všem za návštěvu, moc mě těší jestli se vám tu líbilo. Vážím si každého vašeho komentáře :-)