pondělí 24. října 2016

Podzim

Podzim je pro mě doba odpočinku. Příroda se chystá k zimnímu spánku a já se chystám odpočívat po aktivně stráveném létě. Je to doba kdy se ráda zdržuju v teple domova a užívám si jeho útulné náruče.


Konečně nastává čas na to dělat věci, na které v létě není čas, jako je třeba čtení knížky, nebo jen tak lenošení u televize.

I kočka se více začne držet doma v teple domova. Nejčastěji ve svém rohu na gauči a když jí začne být velké teplo, přesune se do chodby na rohožku :-)



Co mi na podzimu ale vadí je málo světla :-( Ráno když vstávám je tma, večer když se vracím z práce už se taky stmívá... Asi mám v sobě nějaký solární článek, protože když je málo světla, znatelně pociťuji nedostatek energie.


A víte co je dnes za den? :-) Za dva měsíce jsou Vánoce! Takže u mě to znamená začít přemýšlet komu čím udělám pod stromečkem radost ;-)

Každoročně už několikátý rok si touhle dobou začínám sepisovat seznam nápadů na dárky pro každého člena domácnosti. Postupně jak mě napadají si je zapisuji do tabulky a když dárek mám, tak si to barevně v tabulce označím. Osvědčilo se mi to. Mám pěkný přehled co už jsem sehnala, co musím ještě koupit či vyrobit a mám to pod kontrolou a bez stresu ;-)

14 komentářů:

  1. Zdravím Andrejko :-), se světlem a se zapisováním dárků to mám stejně. Já si nápady na dárky píši celý rok, protože jsem hlava děravá a když už mám seznam, jako bych měla doma, to jde pak rychle. Odpočívej, relaxuj a tvoř, Kája.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já přes rok většinou na vánoční dárky myšlenky nemám a to co mě napadne během roku, tak uplatním k svátku, nebo narozeninám ;-) Máme to všichni pěkně rozprostřené během roku :-) A teď se cíleně zamýšlím nad tím co by komu udělalo radost :-) Ale přesně jak píšeš, když je seznam, vše běží jak po drátkách ;-) I tobě přeji krásně strávené podzimní dny.

      Vymazat
  2. Andrejka krásne napísane :) tak ty si iná šikuľka, že už aj na darčeky myslíš...ja som dnes, že komu čo podarovať...a už aj máš nejaké tipy? poraď prosím :) pekný večer. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani to se těžko radí. Mám ráda individuální dárky, ne takové ty "jen aby něco dostal". Já třeba mám vyzkoušeno že starším lidem, kteří mají "jak říkají" všechno a nic nepotřebují, že udělá radost věc která třeba usnadní jejich život. Madlo v koupelně u vany, nebo nějaká jiná drobná úprava v bytě na kterou sami nestačí. I to může být podle mě dárek pod stromečkem. Lepší než dvacátý pár ponožek ;-) A nebo třeba vzít je na výlet do míst kde trávili hezké časy a kam se již sami nedostanou. Mám ráda dárky, co potěší :-)

      Vymazat
  3. Přesně,taky funguju na sluneční energii ;-).Já bych prosila tip,kde sehnat k Ježíšku ten skvostný hrnek z prvního obrázku?a ostatní dárky...to zase bude mor ;-) .H

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, neber to jako nutné zlo a užij si to ;-) A jestli někomu nebude vhod dárek od tebe, jeho smůla ;-) Hrneček jsem koupila v kamenném obchůdku jako vzpomínku na letošní dovolenou na Moravě. Ale když mi písneš mailík, napíšu ti z domova co je to za značku, vím že je to na spodu toho hrnečku ;-)

      Vymazat
  4. Andrej, já už svítím i na balkóně v truhlíku, aby bylo tepleji a hezky. Vánoce už taky sepisuju a pak škrtám a je to bez stresu. Krásně si je pak užívám u pohádek :-) Hezký den D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě! Na pohádky a vánočně laděné filmy se těším. Je to jediný čas v roce kdy se bez výčitek povaluju u TV ;-)

      Vymazat
  5. Andrejka, ja aj keb mam zoznam, tak nic neviem kupit a chodim po obchodoch a ako na just vzdy posledny tyzden kupim a potom som z toho taka unavena a kazdy sa tesi darceku a ja unavena sedim a ... A nepomoze ani ked dojde list miesto Jeziska ku mne, lebo aj tak nic neviem obstarat. A to byvam vo vacsom meste a mame 4 velke obchodaky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak to? :-o Tak tě to nakupování nebaví? To bych chápala, že jestli tě to nebaví a děláš to jen proto že "musíš" že jsi z toho otrávená. Hlavu vzhůru, letos to určitě půjde hladce ;-)

      Vymazat
  6. Ahojky, s dárky problém nemám, ale co je horší, pamatovat si, kam který ukládám, párkrát se mi stalo, že se nenašel, tedy našel, ale až po ... Měj se Margita

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo tak na to by šlo taky udělat seznam a pak podle seznamu dárky vytahovat :-D Mojí mamce se jednou podařilo takhle schovat dárek do peřiňáku pro mě a zapadl tak hluboko že na něj přišla po tom co byly všechny dárky rozbalené a ta věc nikde :-D ;-)

      Vymazat
  7. Hezky napsané a máme stejný hrneček :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za návštěvu, moc mě těší jestli se vám tu líbilo. Vážím si každého vašeho komentáře :-)